Τα Προσκλητήρια Γάμου και Βάπτισης στον μεσαίωνα
Έτσι ήταν λοιπόν τα Προσκλητήρια Γάμου και Βάπτισης στο έτος 1418. Πώς περάσατε στον γάμο της Άμπιγκεϊλ και του Τζόναθαν; Χορέψατε μαζί τους, ήπιατε, φάγατε; Είμαστε σίγουροι πως ήταν εκπληκτικά! Όπως είπαμε, η “ταραχώδης” παράδοση των προφορικών προσκλήσεων γάμου από ντελάλη ήταν ο κανόνας για τους περισσότερους λαϊκούς, μέχρι και το 1600. Η ανακάλυψη της τυπογραφίας το 1447 από τον Γουτεμβέργιο αποτέλεσε μια επανάσταση από μόνη της!
Εφημερίδες άρχισαν να τυπώνονται και τα νέα να διαδίδονται άμεσα και μαζικά σε όλη την πόλη. Στις αρχές του 1600, λοιπόν, ένας δημοφιλής τρόπος να διαδώσεις το νέο για τον γάμο σου ήταν να το βάλεις στην εφημερίδα. Οι άνθρωποι που σήμερα ανακοινώνουν με αγγελία στην εφημερίδα ότι θα παντρευτούν, συνεχίζουν την παράδοση από αυτή.
Ωστόσο, η εκτύπωση προσκλήσεων γάμου ή κοινωνικών προσκλήσεων δεν άρχισε μέχρι την έναρξη του 20ου αιώνα! Μόνο οι άνθρωποι της ελίτ κοινωνίας, γοητευμένοι από την εκβιομηχάνιση, άρχισαν να χρησιμοποιούν προσκλήσεις «μαζικής παραγωγής». Πιθανότατα είτε ως μια καινοτομία ή απλά ως μια άλλη έκφραση του πλούτου τους. Από τα μέσα του 1600 και μετά, οι χαραγμένες γαμήλιες προσκλήσεις γίνονταν όλο και πιο δημοφιλείς, και αποτελούν την πιο παραδοσιακή μορφή προσκλήσεων γάμου έως και σήμερα. Οι Αμερικανοί λάτρεψαν τις χαραγμένες γαμήλιες προσκλήσεις, αλλά είχαν ανησυχίες σχετικά με το αναξιόπιστο σύστημα ταχυδρομείου. Σχεδόν όλες οι προσκλήσεις παραδίδονταν χέρι με χέρι μέχρι τις αρχές του 1900. Για να μην χαλάσουν τον φάκελο καθ ‘οδόν, χρησιμοποιήθηκε η τεχνική του «διπλού φακέλου». Ένας «courier» με το άλογό του παρέδιδε την πρόσκληση στον μπάτλερ, ο οποίος θα αφαιρούσε τον εξωτερικό φάκελο και θα έδινε ανέγγιχτο τον εσωτερικό φάκελο στον παραλήπτη πάνω σε ένα ασημένιο δίσκο.
Τα Προσκλητήρια Γάμου και Βάπτισης στον 20ο αιώνα.
Η πραγματική έναρξη του εμπορικά τυπωμένου προσκλητηρίου γάμου ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μία από τις μεγαλύτερες δυνατότητες που πρόσφερε ο συνδυασμός της δημοκρατίας και της εκβιομηχάνισης, είναι να δώσει στον “κοινούς” την ικανότητα να μιμούνται τον τρόπο ζωής και τον υλισμό των ελίτ! Σταδιακά, όλοι αυτοί οι παράγοντες συνεργάστηκαν και άνοιξαν σε όλους μας σήμερα τις πόρτες στον παράδεισο των οικονομικά προσιτών τυπωμένων προσκλήσεων!